20 juni 2011

Ska vi byta liv?


Danne, Jag och Chrillaz sjöbas för länge länge sen...

I helgen vart det någon öl och god mat. En mycket lyckad helg må jag säga. Skulle jag byta bort mitt liv mot någon annan? Nä tror inte det, aldrig! Kanske till någon rik, snygg eller känd person. Nä knappast... Jag är nöjd med mitt! Ett liv som lite halv-fet, ful och inte rik på något sätt. Men det är väll det som är grejen med livet, ibland hatar man det ibland älskar man det, man har ingen aning om vad som kommas skall... Jag kanske kommer att uppfinna världens bästa grej och bli snor-rik eller så kanske jag tror att jag uppfunnit världens bästa grej och satsar alla pengar på det och saken floppar och blir några riksdaler fattigare än förut.

Men om jag vart tvingad med en pistol mot tinningen att byta så hade jag garanterat bytt med Chris Lord-Alge... Och han är ju verkligen inte smal eller snygg men dock så har han pengar så det räcker. Men hade valt hans liv även om han var mc-hammer broke... Bara för att han är min husgud och har talang och är otroligt begåvad med det han gör.

Jag vet inte hur jag kom in på det här när jag egentligen skulle skriva om min helg. Men varför vill så många vara rik eller känd i olika kombinationer sen hur dom blir det spelar ingen roll? Eller vad jag egentligen undrar är varför har folk i almännhet tappat lusten att vilja vara bra på något, för visst jag hade gärna varit uber-rik eller känd, men då för något jag älskar att göra, något jag brinner för, något jag är stolt över.

Inga kommentarer: