20 juni 2011

Home Sweet Home

Nu vill jag hem! inte för att jag hatar mitt jobb för jag älskar det. Sitter här med en kopp kaffe och lyssnar på War med Edwin Starr. Men nu vill jag bara hem och spela in spela in spela in!

Inte för att jag tycker det är roligt att spela in utan för att jag vill höra allting när det är klart. Men mycket jobb är det... nästan för mycket. Spela in tar lång tid kanske för att jag inte kan spela eller förmodligen bara för att jag är så noga. Spelade in gitarrer för någon vecka sen, det drygaste var nog att jag fick stämma gitarren för varje ackord och sen köra spela in en vända med det. Ändå är gitarren intonerad. Sen ska allt editeras. Lyssna igenom alla tagningar spår för spår, bestämma för vad som måste göras om.

Jag har inte ens bestämt vem som ska göra slutmixarna. Blir det jag, blir det Fritte, eller blir det någon annan? Alla är välkomna att testa, i slutändan kommer vi välja den som har gjort det bästa jobbet. Har inte heller bestämt vars det ska mastras. Men det står mellan Ted Jensen eller Dave McNair på Sterling eller Troy Glessner på Spectre Mastering. Helst Ted men han är dubbelt så dyr som de två andra. Får se vad det blir, alla tre är otroligt duktiga.

Här är några sekunder av rough sången på låten "Into The Ocean", kan tyvärr inte visa mer pga att jag inte får visa mer. :)



Förövrigt är/var Queen ett av världens bästa band!

Inga kommentarer: