8 juni 2011

El padre gitarrrr


Har blivit mkt gitarrspelande på sista tiden... Testat olika gitarrmickar, strängtjocklek och diverse, allt för att hitta det perfekta ljudet. Har tyvärr inte hittat det ännu... :) Men nu när jag spelar in så spelar jag även in DI signal så jag kan re-ampa sen. Gibson LP gitarren har länge varit min favvo för inspelning, men jag måste säga att PRS:en nog snott den platsen. Intoneringen är nu så j*vla perfekt det kan bli, har aldrig hört så rena ackord. Och tremonti mickarna på den låter fetare än gibson ggr 2. Tanken är att jag ska försöka få så mkt grund gjort innan semestern, sen får Chrillaz och Ulken komma och så börjar allt pålägg.

Omslag håller även på att göras... Sen måste jag även skriva lite texter till några låtar, vilket är den tråkigaste delen. Många håller nog inte med. Men jag har egentligen aldrig brytt mej om texter. Kolla bara på Roxette, en av sveriges största musikexport genom tiderna och ingen förstod vad dom sjöng om. Nog om det... Nä nu är det mkt som måste göras, sitter och arbetar med TNW i stort sett hela tiden. Efter jobbet, hela helgen. Vicky måste nog bli jävligt less, inte mkt tid tillsammans här inte. Men hon har överseende för hon är kung.

Har snackat lite med Adriel från City Sleeps. City Sleeps har gjort sitt det blir inge mer MEN en skiva med nya låtar kommer att släppas. Tydligen så har dom tagit sången från gamla demos och spelat in nytt till det. Ja anledningen till varför dom inte spelat in ny sång är för att dom inte vill veta av deras (x)sångare längre, som tydligen var en riktig "douche bag". Stal massa pengar, stal en massa saker, sålde för att köpa drugs, svinade, lurade folk, var jämt påverkad osv osv. Detta var då mot hans hans fans och bandmedlemmar.

Inga kommentarer: