11 februari 2011

Pappa och Mamma är mina idoler...

Igår hände något tragisk... igår brann pappas och mammas hem ner. Nu har dom ingenting! Allt är borta, alla minnen, t.om. bilen som stod bredvid huset brann ner. Jag är så ledsen för deras skull och jag önskar jag kunde göra något för dom. Mamma är fortfarande i Thailand men måste kännas tungt att inte kunna komma hem till sitt vanliga hem. Men jag är också jävligt tacksam att Pappa lever, i början av skedet hade rök kommit in och fyllt hela deras lägenhet och han hade lika gärna kunna legat och sovit, i värsta fall blivit rökförgiftad och aldrig vaknat.

Jag satt på jobbet och var klar med mina sysslor och skulle avsluta dagen med att gå in på vk's hemsida, det första jag ser är att hela huset står i lågor. Första jag gjorde var att ringa Pappa, men gick inte att nå honom, och då var första tanken att mobilen förmodligen brunnit upp MEN var är då Pappa!? Men fick tag i Pappas kompis som kunde konstatera att allt var bra med honom och att han var på krismöte. Har nog aldrig känt mej så rädd i hela mitt liv. Men jag är så stolt nu i efterhand över Pappa som ändå gick och kollade så att ingen var kvar i huset trots att det var farligt.

Jag ska försöka få ihop lite pengar nu för att kunna ge mina föräldrar någon present för att visa min uppskattning på att dom finns. Självklart så går även mina tankar idag till dom andra som bodde där i huset.

Love

CJ

2 kommentarer:

Elina sa...

Nej usch så hemskt! Såg på nyheterna att det brann i ett hus i Nordmaling. Fy! Tur att din pappa mår bra, men så otäckt. Kram!

Anonym sa...

Jag säger precis samma som Elina. Vilken chock, men tur i oturen att inte din pappa el andra tappade livet, el blev kroppsligt skadade. Modigt av din pappa!!/ritva